Υπερασπίστηκε αξίες ή προσπάθησε να τις επιβάλει; Και ποιες;

Στο επεισόδιο 85 του Survivor Greece, που προβλήθηκε στις 2 Ιουνίου 2017, στο Συμβούλιο του Νησιού (6:38' - 7:56') ο Σάκης Τανιμανίδης ρώτησε, μεταξύ άλλων, τον Γιώργο Αγγελόπουλο το εξής: 

«Ως ο τελευταίος σε αυτή την ομάδα [των Διασήμων], εκτός από τη συγκίνηση μπορεί να νιώθεις και κάποια δικαίωση;».

Ο κατά κόσμο Ντάνος του απάντησε λέγοντας τα εξής: «Άκου να δεις Σάκη εγώ έτυχε να κοντραριστώ... με κάποιους συμπαίκτες μου και να μην με θέλουνε για παρέα ή οτιδήποτε γιατί υπερασπίστηκα τις αξίες του σπιτιού μου και τα πράγματα τα οποία κατάλαβα στη ζωή μου, μέσα από τα βιώματά μου. Το ότι είμαι ακόμα εδώ χαίρομαι πάρα πολύ γιατί έκανα αυτό το πράγμα. Και καλά έκανα. Δεν ήταν εύκολο, αλλά για κανένα παιχνίδι δεν θα πούλαγα το σπίτι μου και ότι με έχει κάνει να μάθω αυτή η ζωή. Αυτό».

Ένα καίριο ερώτημα εγείρεται από την πιο πάνω δήλωση, που έγκειται στο κατά πόσο ο θρησκόληπτος παίκτης υπερασπίστηκε τις αξίες του ή προσπάθησε να τις επιβάλει, αλλά προτού το απαντήσουμε με ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα, πρέπει να διευκρινίσουμε τα εξής:

1. Αναφέρεται σε «σπίτι του», ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι ξεκίνησε στην αντίπαλη ομάδα των Μαχητών, οι οποίοι ουσιαστικά τον έδιωξαν από το σπίτι του, στέλνοντάς τον μεταγραφή στην ομάδα των Διασήμων, οι οποίοι θα τον φιλοξενούσαν στο σπίτι τους.

2. Κάθε ομάδα αποτελείτο αρχικά από 12 συνολικά παίκτες, οπότε η καλύβα στην οποία διέμεναν άνηκε σε όλους, την μοιράζονταν και συγκατοικούσαν.

3. Στα μισά περίπου του παιχνιδιού, συγκεκριμένα στο επεισόδιο 44, όταν έγινε η ένωση των δύο ομάδων, μετακόμισαν σε μια άλλη καλύβα, ένα άλλο σπίτι, σε μια άλλη παραλία.

Λέγοντας αυτά, κανένα σπίτι ή καλύβα δεν ήταν κτήμα του Αγγελόπουλου, δεν ήταν ο στύλος ή αρχηγός του σπιτιού και όταν λέει ότι «δεν θα πούλαγε το σπίτι του», απλά αντιφάσκει. Εκτός αν αναφέρεται στις αξίες του σπιτιού του στην κανονική του ζωή, κάτι που μας φέρνει στο δεύτερο σκέλος του άρθρου, το κατά πόσο δηλαδή «υπερασπίστηκε τις αξίες του σπιτιού του ή προσπάθησε να της επιβάλει στο σπίτι συγκατοίκησης και ποιες ήταν αυτές οι αξίες;».

Από την εκπομπή Survivor Πανόραμα, που προβλήθηκε στις 9 Ιουνίου 2017, πληροφορούμαστε τις εξής δηλώσεις του Γιώργου Αγγελόπουλου:

(1) «Εγώ έχω μάθει στο σπίτι μου να μην μιλάμε και να γκρινιάζουμε στο τραπέζι... για μένα είναι ιερή η στιγμή όταν τρώμε». 

(2) «Για μένα η προσευχή που έκανα προχθές είναι σημαντική... εγώ την πιστεύω... Νιώθω την ανάγκη, πριν φάμε σήμερα, εφόσον χάσαμε ένα έπαθλο το οποίο θα μας άρεσε, να ευλογήσουμε το πιάτο που έχουμε και το οποίο για εμάς είναι γεμάτο...». 

Από οπτικοακουστικό απόσπασμα που ανάρτησε ο χρήστης BlueSky‏ (@blue_sky1af) στο Twitter την ίδια μέρα, μαθαίνουμε επίσης την εξής δήλωση για την προσευχή: 

(3) «Εμένα η προσευχή μου έγινε καθαρά στην ομάδα μου. Έγινε σε ένα αποτέλεσμα άσχημο που είχαμε προχθές, που πήγε να κλονίσει την ηρεμία μας, την στιγμή του φαγητού, πριν φάμε, χωρίς να είναι μάρτυρας κανένας πλην των 11... Ήταν κάτι το οποίο εμένα προσωπικά μου δίνει δύναμη και ήθελα να το εξωτερικεύσω σε μια δύσκολη στιγμή της ομάδας...».

Από τα πιο πάνω αντιλαμβανόμαστε ότι ο Γιώργος Αγγελόπουλος ήθελε να αποδεχτούν όλοι τις αξίες του δικού του σπιτιού στην κανονική, θρησκόληπτη, ζωή του, καθώς και τα δικά του χριστιανικά βιώματα, σε σχέση με το φαγητό, το οποίο θεωρεί ιερό. Βεβαίως όταν συνάντησε αντιδράσεις και διαφωνίες σηκώθηκε απλά κι έφυγε από το τραπέζι για να φάει μόνος του, αγνοώντας την δήθεν ιερότητα της στιγμής. 

Επιπλέον, ενώ η προσευχή είναι κάτι που πιστεύει ο ίδιος ότι του δίνει δύναμη, εντούτοις, όπως παραδέχθηκε, την έκανε μπροστά σε όλη την ομάδα του, καλώντας και άλλους να συμμετέχουν, γιατί και αυτό είναι μια θεολογική αξία του σπιτιού του, ένα δικό του προσωπικό θρησκευτικό, χριστιανικό βίωμα στην κανονική ζωή του, που ήθελε ουσιαστικά να επιβάλει και στους υπόλοιπους 11 συγκάτοικούς του, με ένα δικό του υποβλητικό τρόπο.

Κι όταν προσεύχεστε, να μην είστε σαν τους υποκριτές, που τους αρέσει να στέκονται και να προσεύχονται στις συναγωγές και στα σταυροδρόμια, για να κάνουν καλή εντύπωση στους ανθρώπους. Σας βεβαιώνω πως αυτή είναι όλη κι όλη η ανταμοιβή τους. Εσύ, αντίθετα, όταν προσεύχεσαι, πήγαινε στο πιο απόμερο δωμάτιο του σπιτιού σου, κλείσε την πόρτα σου και προσευχήσου εκεί κρυφά στον πατέρα σου. Κι ο πατέρας σου, που βλέπει τις κρυφές πράξεις, θα σε ανταμείψει φανερά (Κατά Ματθαίον 6,5-6).

Διαβάστε σχετικά:
Θρησκόληπτε παίκτη του Survivor Greece, η άγνοιά σου δεν περιορίζεται μόνο στα «ψάρια εκεί»


Σχόλια